Utbytterik partnertur til Dublin
Besøk hos Google og Facebook sto på programmet da FK Haugesund sammen med gode samarbeidspartnere satte kurs for den irske hovedstaden. Bildegalleri
Denne uken er FK Haugesund på partnertur i Dublin. Med i reisefølget finner man nærmere 90 personer fra FK Haugesunds mange samarbeidspartnere som har innholdsrike dager foran seg i Irland.
Like etter ankomst mandag sto det europeiske hovedkontoret til det amerikanske teknologiselskapet Google for tur - hvor reisefølget fra Norge fikk servert masse inspirerende input om hvordan selskapet drives og hvordan det har slått seg opp til å bli et av verdens største foretak med et globalt marked og nedslagsfelt.
Tirsdag ventet en annen teknologigigant, nemlig Facebook, som også har etablert hovedkontoret sitt i den irske hovedstaden og som villig vekk fortalte om reisen fra "et amerikansk gutterom" til å bli et selskap som i dag er blant verdens aller største selskaper.
Foruten stort faglig utbytte gir også partnerturen rikelig med anledning til å knytte kontakter med andre samarbeidspartnere innad i FKH-familien gjennom kulturelle opplevelser i en av Europas mest spennede byer.
Utbytterik partnertur
Salgssjef Øyvind Stråbø i FK Haugesund mener klubbens partnere har stort utbytte av en slik tur.
- Vi sørger for å sy sammen et program som både er interessant, relevant og inspirerende og bidrar til å koble samarbeidspartnere opp mot hverandre i både formelle og uformelle settinger i løpet av turen. Målet vårt er at partnerne skal føle at de har hatt både et faglig utbytte av å være med til Dublin, men også at båndene mellom våre samarbeidspartnere skal bli enda tettere og forbindelsene enda mer fruktbare.
Dublin er tech-bransjens andre hjem
At valget falt på Dublin er ikke tilfeldig i følge FK Haugesunds salgssjef.
- Tech-giganter som Apple, Microsoft, Google, Facebook og Linkedin har alle etablert europeiske hovedkvarter i Dublin. Med et arbeidsliv i sterk endring vil teknologiske nyvinninger og fokus på langsiktig bærekraft utfordre tradisjonelle bransjemodeller ved at tjenester digitaliseres og verdikjeder transformeres, noe som vil påvirke hverdagen også til næringslivet i vår region. Derfor ønsker vi med denne turen å gi økt innsikt i hvordan det digitale skiftet kan forbedre, fornye eller skape noe helt nytt for akkurat din bedrift, sier Stråbø.
Foruten besøkene til Google og Facebook byr årets partnertur til Dublin også på rikelig med anledning til å bli bedre kjent med den irske hovedstaden.